Projectbeschrijving

Magento b2b webshop Nautasign

Magento b2b webshop Nautasign

Nautasign behoort tot de top drie speler in de signmarkt en voorziet haar klanten in onder meer large format printers zoals de populaire HP Latex 360 printer, snijfolie, inkt en decoratiefolie. Nautasign biedt een compleet programma aan: van printer, tot installatie en een gedegen opleiding van de operator. Het uitgebreide assortiment biedt het aan via het Magento 2 platform, waar tevens een uitgebreide support- en inspiratieomgeving te vinden is.

 

De vraag

Groot denken is voor Nautasign niet alleen voorbehouden aan het printwerk. Ook online heeft het groots gedacht. Samen met eDifference heeft Nautasign een Magento 2 platform ontwikkeld dat als een belangrijk servicekanaal fungeert voor het dealernetwerk van Nautasign, bestaande uit signmakers en printproviders.

Snelheid, betrouwbaarheid, eenvoud, duidelijkheid en een goede prijs zijn sleutelwoorden waar het in een zakelijke relatie anno 2018 om draait. En deze facetten raken niet alleen de menselijke, maar ook de digitale klantrelatie. Door de inzet van het Magento 2 platform, binnen de totale bedrijfsvoering van Nautasign, is zij in staat om deze gewenste klantrelatie te bieden.

 




Opgeleverd

High-end Magento 2 website 

Onze activiteiten 
Strategie & conceptontwikkeling
UX webdesign
Magento maatwerk development
Online marketing

Website
www.nautasign.com

De vraag

Groot denken is voor Nautasign niet alleen voorbehouden aan het printwerk. Ook online heeft het groots gedacht. Samen met eDifference heeft Nautasign een Magento 2 platform ontwikkeld dat als een belangrijk servicekanaal fungeert voor het dealernetwerk van Nautasign, bestaande uit signmakers en printproviders.

Snelheid, betrouwbaarheid, eenvoud, duidelijkheid en een goede prijs zijn sleutelwoorden waar het in een zakelijke relatie anno 2018 om draait. En deze facetten raken niet alleen de menselijke, maar ook de digitale klantrelatie. Door de inzet van het Magento 2 platform, binnen de totale bedrijfsvoering van Nautasign, is zij in staat om deze gewenste klantrelatie te bieden.

 




Opgeleverd

High-end Magento 2 website 

Onze activiteiten 
Strategie & conceptontwikkeling
UX webdesign
Magento maatwerk development
Online marketing

Website
www.nautasign.com

Nauta_Home1200px
Nauta_Inspiratie1200px
Nauta_Snijfolie1200px
Nauta_Home1200px
Nauta_Inspiratie1200px
Nauta_Snijfolie1200px

Waardepropositie bereiken met je webshop

Het hebben van een webshop is tegenwoordig niet meer onderscheidend. Het bieden van een goede webshop die de totale bedrijfsvoering ondersteund in het optimaal bedienen van klantrelaties is duurzaam en geeft invulling aan de waardepropositie. Om dit te bereiken heeft eDifference samen met Nautasign sinds 2008 kennis opgedaan omtrent het gedrag van de online bezoeker op Nautasign.com. De eerste Nautasign webshop werd al in 2008 door eDifference ontwikkeld, waarna na een aantal jaar online ervaring in Nederland, werd opgeschaald naar België. Voortbordurend op deze kennis is een nieuwe webshop ontwikkeld, gebaseerd op een visie op de ontwikkelingen binnen en buiten de branche, gecombineerd met een klantonderzoek omtrent de wensen en behoeften van de klant.

Magento 2 webshop

De nieuwe webshop is gerealiseerd binnen het innovatieve en nieuwe Magento 2 platform. Met Magento 2 is Nautasign in staat om, naast een uitgebreide webshop, ook de content op een kwalitatief hoogwaardige manier te presenteren. Daarnaast is het systeem schaalbaar en flexibel door de uitbreidingsmogelijkheden. Een razendsnelle performance draagt daarnaast bij aan een goede gebruikerservaring. -Duidelijke productpagina’s met specificaties, heldere productuitleg en goed beeldmateriaal zetten het uitgebreide aanbod van systemen, folies, cartridges en meer goed uiteen. – Een uitgebreid kenniscentrum geeft daarnaast een goede gebruikersondersteuning en voorziet in selfservice.

Integratie binnen totale technische infrastructuur

Het onderhouden en voldoen aan kwaliteitsverwachtingen vraagt veel van de organisatie: meer producten en meer kanalen. Hoe houd je dat op gestructureerde wijze onder controle? De uitdaging is om productdata optimaal aan te bieden. Voor een consistente communicatie naar klanten en het houden van grip op de interne data is het belangrijk om één enkele bron met de juiste informatie te hebben.

eDifference heeft daarvoor een maatwerk koppeling geschreven om het erp-softwaresysteem aan Magento 2 te koppelen. Zo worden processen geautomatiseerd en wordt het beheer gecentraliseerd en gebruiksvriendelijk. De volgende datastromen verlopen realtime tussen het e-commerce platform Magento 2 en het ERP-softwaresysteem van Nautasign:

– Productdata van ruim 4.000 artikelen
– Debiteurgegevens
– Factuurhirstorie
– Orderdata

Geïntegreerde oplossingen

Geïntegreerde Magento oplossingen

Ontdek het nieuwe Nautasign.com

Ontdek de nieuwe Nautasign website in vogelvlucht. Kort en krachtig worden de belangrijk aspecten uitgelicht voor de nieuwe Magento 2 website. 

Gebruiksvriendelijke zoekfunctie

Klanten van Nautasign gaven aan dat gemakkelijk zoeken op de website één van de meest belangrijke wensen is. Hiervoor heeft eDifference Elastic Search gebruikt en op maat doorontwikkeld. Deze geavanceerde zoekfunctie zoekt niet alleen razendsnel in de catalogus met producten maar ook in de belangrijke content en documenten. Daarnaast kan de zoekfunctie slim omgaan met synoniemen en spelfouten. Specifieke prijsafspraken worden direct vertoond zodat de klant direct relevante resultaten ziet. De resultaten zijn door Nautasign te prioriteren zodat belangrijke resultaten sneller onder de aandacht gebracht kunnen worden.

Maatwerk productpagina’s

De productpagina’s van de folies zijn volledig op maat uitgewerkt. Door de verschillende kleurvarianten te tonen middels een unieke tegelweergave  krijgen klanten een goed beeld van de verschillende folies. Door tevens de volgorde aan te houden van de fysieke kleurwaaiers die iedere klant van Nautasign hanteert, kan een klant van Nautasign snel en gemakkelijk zijn bestellingen plaatsen. Om herhaalbestellingen te vereenvoudigen kunnen klanten snel hun favoriete of eerder bestelde (kleur)varianten vinden.

Uitgebreide service & support omgeving

In de service- en supportomgeving wordt uitgebreid antwoorden gegeven op vragen die er kunnen zijn rondom het gebruik en de toepassing van de producten. Het kenniscentrum helpt klanten sneller zelf een oplossing te vinden. Daarnaast kunnen online trainingen bekeken worden en storingen gemeld worden.

Inlogomgeving

In een afgeschermde, klantspecifieke omgeving, kan de klant van Nautasign informatie vinden omtrent factuurhistorie, kunnen in verleden bestelde producten gemakkelijk opnieuw besteld worden en kan het retourproces snel en gemakkelijk verwerkt worden waarbij de creditfactuur direct inzichtelijk is. 

Razendsnelle website voor een optimale gebruikerservaring

Piekstoringen, trage rendertijden – juist op de momenten dat het gas er vol op moet, zitten er ineens gaten in de weg. Het zijn helaas voor vele websites en webshops herkenbare problemen. Door onze inzet van en nauwe samenwerking met Hipex is dit verleden tijd en is er een razendsnelle en stabiele performance tot stand gekomen. Bezoek de webshop en ervaar zelf de topsnelheid van de webshop.


Inspiratie
Een uitgebreid kenniscentrum helpt en inspireert klanten van Nautasign met de vele toepassingsmogelijkheden van de producten.

Het gezamenlijk resultaat

Samen met eDifference als fullservice digital partner heeft Nautasign de afgelopen jaren flinke stappen gezet op digitaal gebied. Inmiddels verloopt bijna 50% van de omzet via de webshop. Met de continue doorontwikkelingen in de gehele infrastructuur wordt verwacht dat het aandeel van de online omzet de komende jaren nog meer zal stijgen en de klantrelatie steeds meer via digitale kanalen plaats zal vinden. Door dit goed te combineren met een emotioneel (menselijk) klantcontact zullen klantrelaties versterkt worden en is Nautasign in staat om zijn sterke positionering te behouden en zijn business te vergroten. Hiervoor zal de webshop continu worden geoptimaliseerd. 

Bezoek webshop

En nu jij?

Ik ben Johan en samen met mijn collega’s ben ik nieuwsgierig naar jouw verhaal. Het zou zomaar eens ons volgend project kunnen zijn…

Neem contact op