Projectbeschrijving

Van Manen Haarden & Kachels

Magento 2 als inspiratieplatform

Veelzijdig, verantwoord, veilig, verzekerd en vertrouwd. Dat is waar Van Manen voor staat. Of sterker nog, dat zit in hun bloed. Bij Van Manen haarden & kachels vind je alles om gezelligheid en warmte in huis te brengen.

De vraag

Om beter aan te sluiten op de klantreis van de doelgroep heeft eDifference Digital Agency de online aanwezigheid van Van Manen Haarden & Kachels geoptimaliseerd. Uitgangspunt voor realisatie van de nieuwe website was het naadloos op elkaar aan laten sluiten van de online en offline experience. Daarnaast moest de nieuwe website bijdragen aan het versterken van de positionering van Van Manen Haarden & Kachels.
 

Opgeleverd
Maatwerk Magento 2 website met drie winkelzichten

Onze activiteiten
Strategie & conceptontwikkeling
UX webdesign & custom templating
Magento maatwerk development
Zoekmachine optimalisatie
Koppeling Akeneo (PIM-software)
Projectmanagement
Online video

Bezoek website
www.vanmanenkachels.nl

Opgeleverd
Maatwerk Magento 2 website met drie winkelzichten

Onze activiteiten
Strategie & conceptontwikkeling
UX webdesign & custom templating
Magento maatwerk development
Zoekmachine optimalisatie
Koppeling Akeneo (PIM-software)
Projectmanagement
Online video

Bezoek website
www.vanmanenkachels.nl

Wie het dichtst bij het vuur zit, warmt zich het meest

Warmte, sfeer en gezelligheid. Daarvoor kiezen mensen een haard. Maar een haard is meer dan alleen het toestel. Bij Van Manen weten ze dat en leveren ze een totaaloplossing: van inmeting en installatie tot nazorg en service. Maatwerk heet dat. eDifference ontwikkelde een concept waarbij de catalogus met toestellen dan ook slechts een onderdeel is van de gehele online presentatie. Sfeer, inspiratie en kennisdeling moeten ervoor zorgen dat consumenten warm gaan lopen voor Van Manen.

Dit resulteerde in een high end Magento 2 website een unieke uitstraling. De uitgebreide showroom en de sfeerbeleving van de haard worden zo optimaal uitgelicht. Merken hebben een eigen podium gekregen en de producten zijn voorzien van sprankelende teksten en veel beeldmateriaal. Alles om de bezoeker te overtuigen om voor Van Manen te kiezen.

Van Manen
Van manen kenniscentrum
Van Manen homepage

Magento 2 als basis

Omdat Van Manen geen losse toestellen levert, maar totaaloplossingen, is er geen online bestelmogelijkheid. Toch is er gekozen voor Magento 2. Met Magento 2 is Van Manen in staat om de uitgebreide catalogus van 900 haarden op een fraaie en gebruiksvriendelijke wijze te presenteren. Daarnaast maakt Magento 2 het mogelijk om de catalogus te delen met meerdere winkelzichten. Middels maatwerk design en templating is het mogelijk om de e-commerce uitstraling van Magento te transformeren tot een ware belevenis.

Beheersbaarheid van data

De website is gekoppeld aan de Product Information Management (PIM) software van Akeneo. Zo kan Van Manen Haarden & Kachels alle productinformatie goed bijhouden en managen. Het gebruik van Akeneo zorgt ervoor dat de productinformatie beheersbaar is, de kwaliteit van de informatie gewaarborgd blijft en er eenduidige informatie voor alle medewerkers beschikbaar is.

Inspireren en informeren

Van bewustwording en oriëntatie tot aankoop en ervaring; het internet heeft een belangrijke rol gedurende de gehele klantreis. De nieuwe website van Van Manen Haarden & Kachels is opgezet om de doelgroep zoveel mogelijk te helpen gedurende de klantreis. Zo kunnen bezoekers zich oriënteren op de vele mogelijkheden van haarden en kachels. Naast een uitgebreide catalogus vol met haarden en kachels is er ook een informatieve en inspirerende omgeving opgezet waar bezoekers meer leren over kachels. Door deze online kennisdeling van Van Manen Haarden & Kachels worden bezoekers nu in alle online fases van de klantreis optimaal bediend.

Zoekmachine optimalisatie

Een goede organische vindbaarheid is een belangrijk onderdeel van het online succes van Van Manen. Om de organische vindbaarheid te verbeteren heeft eDifference maatwerk oplossingen ontwikkeld om content aan de gelaagde navigatie toe te voegen, de indexatie beheersbaar te maken en om duplicate content te voorkomen. Verder is er een contentstrategie uitgedacht om content te publiceren die aansluit bij het zoekgedrag van de doelgroep. Tot slot zijn relevante rich snippets geïmplementeerd.

Power to video

Wat is nu een geschiktere manier om de showroom van Van Manen uit te lichten dan in een video? Nou, niets! Video leent zich erg goed voor het mooi en realistisch weergeven van een locatie. We maakten prachtige droneshots van en rondom het gebouw en plaatsten een aantal kenmerken van Van Manen om zo de kijkers te imponeren. Denk hierbij aan de grootte van de showroom en de verschillende soorten kachels en haarden die ze aanbieden.

 

Resultaat

Via een nauwe samenwerking tussen Van Manen Haarden & Kachels en eDifference Digital Agency is de website tot stand gekomen. Hierbij is gewerkt volgens de scrum methodiek. Scrum is een agile projectaanpak waarbij behendigheid voorop staat. Binnen deze aanpak wordt ervan uitgegaan dat omstandigheden intern en extern veranderen, veranderingen omarmd worden en dat hier constant op ingespeeld wordt. Door heel gefaseerd (in sprints van 2 weken) de website te realiseren wordt een complex project behapbaar voor beide partijen. Wensen werden vertaald in functionaliteiten. Iedere twee weken werden er weer functionaliteiten aan het platform toegevoegd. Zo groeide het platform gestaag en is er in veertien weken een volledige Magento 2 website, van design tot livegang, gerealiseerd. Binnen deze scrum werkwijze was relevantie, snelheid, flexibiliteit en betrokkenheid volop van toepassing binnen het projectteam van Van Manen Haarden en Kachels en eDifference.

Nieuwsgierig geworden naar de nieuwe Magento 2 website van Van Manen Haarden & Kachels? Kijk dan eens op www.vanmanenkachels.nl. Wil je ook een Magento 2 website of webshop die bijdraagt aan het realiseren van je bedrijfsdoelstellingen? Neem dan eens contact op met eDifference | Digital Agency.

Bezoek website

En nu jij?

Ik ben Johan en samen met mijn collega’s ben ik nieuwsgierig naar jouw verhaal. Het zou zomaar eens ons volgend project kunnen zijn…

Neem contact op