Conversie-optimalisatie is geen onderbuik

A/B-testen, komt je dat bekend voor? Of werk jij nog op onderbuikgevoelens? Keiharde data liegen nooit. Dat is het motto van eDifference. Niet voor niets gebruiken grote e-commerce-bedrijven zoals Bol.com, Coolblue en Amazon deze testen. Waarom? Het levert continu verbeterde inzichten in de wensen van de klant op. Het resultaat? Omzet.

Loading...

A/B-testen werkt!

Meten is weten. A/B testing wordt gebruikt om uit twee of meer ontwerpen de beste variant te kiezen. De testmethode heeft als grote voordeel dat een gebruiker niet doorheeft dat hij in een test zit en dus zijn gedrag niet aanpast. Verder nemen tools een groot deel van het werk uit handen. Ze berekenen statische significantie en bepalen in veel gevallen de winnende variant. Marketeers denken steeds na over kleine en grotere verbeteringen op de website. Met A/B testen kun je een hypothese testen en conversie aantoonbaar (!) verbeteren.

Trek rapportages…

Hoe zorg je voor conversie-optimalisatie? Dat vraagt om goed opgestelde hypothes, zorgvuldig uitgewerkte testen,  en natuurlijk juist geïnterpreteerde analyses. Onze beste vriend is Google Analytics, maar ook heatmaps van het klikgedrag helpen enorm. Dankzij al die data maken we voor jou inzichtelijk hoe je site-bezoekers zich online gedragen. Echt boeiend! Zo maak je beslissingen op basis van data en werk je gestaag aan het vergroten van het succes van je website of webshop. Duizelig? Wij hebben van conversie-optimalisatie ons werk gemaakt. Dus…

Neem contact op

cases

eDifference digital agency Barneveld | Jeroen

En nu jij?

Ik ben Jeroen en samen met mijn collega’s ben ik nieuwsgierig naar jouw verhaal. Het zou zomaar eens ons volgende project kunnen zijn…

Neem contact op