E-mailmarketing en webshop-omzet gaan hand in hand

Weet jij hoeveel conversie je had op je laatst-verstuurde e-mailing? E-mailmarketing is hét marketinginstrument voor jouw webshop. eDifference helpt je (vanuit de online strategie die we samen bedachten) met scorende mailings. Dat doen we samen met onze partner Spotler (voorheen MailPlus). Met scoren bedoelen we trouwens ook echt clicks en dus omzet. Want dat is de reden waarom je e-commerce inzet.

Loading...

E-mailmarketing: segmenteren, triggeren en optimaliseren


Hoe scherper je de ontvangers van je nieuwsbrief hebt, hoe beter je score. Een mailing voor alleen vrouwen, alleen mannen, op persoonlijke interesses of juist doorklikkers in je vorige nieuwsbrief in een lijst: dát werkt. Of juist die trigger om iemand na een aankoop opnieuw te verleiden nog iets te kopen. Optimaliseren kun je doen door A/B testen toe te passen. Laat twee campagnes naast elkaar lopen, met bijvoorbeeld verschillende onderwerpregels. Welke converteert het beste? Je kunt op ons rekenen: wij zorgen voor conversie, jij krijgt de euro’s.

Verrijk je mailinglijst

Jouw mailingbestand is goud waard! Door vragen aan jouw klant te stellen, verrijk je de adressen met relevante info. Weet je bijvoorbeeld de verjaardag van je klant? Of ken je zijn vrijetijdsbesteding? Die info zorgt ervoor dat je op maat kunt gaan mailen. Met conversie tot gevolg. Ben je benieuwd wat e-mailmarketing kan betekenen voor jouw webshop?

Neem contact op

cases

En nu jij?

Ik ben Jeroen en samen met mijn collega’s ben ik nieuwsgierig naar jouw verhaal. Het zou zomaar eens ons volgende project kunnen zijn…

Neem contact op