Online strategie in e-commerce

Onderbuikgevoel, yingyang… vaak de leidraad waarmee ondernemers gas geven. Online kan het anders. Je kunt daar alles met cijfers onderbouwen, inzichtelijk maken. Daar kun je bij eDifference op rekenen. Want webshop-succes staat of valt met een doordachte digitale strategie. Ons startpunt? Jouw klant natuurlijk. Wie zijn jouw klanten en hoe zien hun customer journeys eruit. Als merk of retailer wil je optimaaal inspelen op de verschillende fases binnen die customer journey. De klant van nu is verbonden aan het internet. Hij gebruikt het als zesde zintuig in zijn oriëntatie en uiteindelijke beslismoment. Online en offline moeten naadloos dus op elkaar aansluiten. Het resultaat? Een Magento 2-webshop met een doordachte strategie, die naadloos onderdeel is van jouw bedrijfsvoering.

Loading...

Strategisch plan als basis

Onze manier van werken is gericht op strategie met een sterk praktische inslag. Wat lees je in zo’n plan?

  • Buyer persona’s in kaart: wie is jouw klant?
  • Unique Buying Reasons: waarom koopt die klant bij jou?
  • Via welke media is jouw klant te bereiken?
  • Doelstellingen: wat wil je (heel concreet!) bereiken?
  • Hoe ziet jouw concurrentieveld eruit?
  • Welke stappen moeten we zetten (omnichannel) om resultaten te bereiken?
  • Welke planning hangen we hieraan?

Na strategie komt uitvoering

Na regen komt altijd zonneschijn. Dat geldt niet minder voor strategie rondom jouw webshop, jouw e-commerce vraagstuk. Hoe vaak bestoken we jouw doelgroep met e-mailnieuwsbrieven? Welke SEO-optimalisaties kunnen we doorvoeren? Hoe zorgen we voor nog meer conversie op je site? Die vragen zijn alleen te beantwoorden door strategie en praktijk met elkaar te koppelen. Aangenaam, digital agency eDifference.

Neem contact op

cases

En nu jij?

Ik ben Jeroen en samen met mijn collega’s ben ik nieuwsgierig naar jouw verhaal. Het zou zomaar eens ons volgende project kunnen zijn…

Neem contact op