Door Sipan Haji
Video- en marketing specialist

Wie denkt aan gebruikte procesmachines (machines voor productielijnen, vaak voor voedsel en cosmetica) ziet waarschijnlijk een gigantisch open veld voor zich met honderden (stalen) apparaten die allemaal wachten om gesloopt te worden. Nou, het eerste gedeelte klopt zeer zeker. Maar slopen? Daar denken ze bij Foeth anders over.

Oude procesmachines worden namelijk opgehaald, onderzocht, zo nodig gereviseerd en opnieuw aangeboden voor een tweede leven. Zodoende scheelt het voor de nieuwe klant in de kosten en vermindert men het afval waardoor ons planeet langer mooi en schoon blijft.

De sterke groei van het bedrijf vereist een platform dat niet alleen snel en intuïtief is, maar ook slimme technologie onder de motorkap heeft die met de gebruikers meedenkt. Daarnaast kon de online vindbaarheid op long tail een boost gebruiken. Wij, als digital agency, weten als geen ander hoe we techniek zo kunnen inzetten dat het een waardevolle toevoeging is voor de klant(beleving). Dus wij gingen meteen aan de slag om verbeteringen door te voeren.

Frisse & moderne omgeving

Wellicht een van de grootste veranderingen t.o.v. de oude website is de vormgeving. Door het gebruik van grote visuals (afbeeldingen en foto’s) en een modern en responsive design willen we de aandacht zoveel mogelijk op de producten vestigen. Want daar gaat het uiteindelijk om.

Uitstekende navigatie

Een van de belangrijkste onderdelen van een website is de navigatie. Je kunt namelijk een prachtig ontwerp hebben, maar zonder een goede navigatie kom je nog steeds nergens. Onze UI & UX-designer heeft daarom de navigatie grondig uitgedacht waardoor die perfect aansluit op de customer journey.

 

Van verouderd ERP-systeem naar PIM

Tot voor kort maakte Foeth gebruik van een verouderd ERP-systeem dat door de inefficiënte manier van werken niet meer paste bij de hedendaagse e-commerce activiteiten van het bedrijf. Voor de nieuwe website maken we daarom gebruik van Akeneo, een PIM-systeem (Product Information Managementsysteem) dat een overzichtelijke omgeving toont waarin informatie kan worden bijgehouden voor elk type product, met de bijbehorende specifieke attributen, inclusief afbeeldingen. Dit resulteert in een uitstekende informatievoorziening voor de eindgebruiker en verbetert de vindbaarheid op long tail.

Website spreekt zes talen

Foeth koopt en verkoopt procesmachines wereldwijd. Daarom is het belangrijk dat de website niet enkel voor Nederlandssprekende mensen begrijpelijk is, maar ook voor de rest van de wereld. Daarnaast wordt deze ook in andere talen goed gevonden. We hebben de website vertaald naar vijf talen die het belangrijkst zijn voor Foeth. Met een eenvoudige switch kun je de nieuwe website naast in het Nederlands bekijken in het Spaans, Russisch, Engels, Duits en Frans.

Begeleiding proces

De nieuwe website is gerealiseerd binnen het gerenommeerde Magento 2. Een platform dat wij, als Magento specialisten, als geen ander kennen. Want hoewel hun oude website ook gebaseerd was op Magento 2 konden wij Foeth toch extra goed begeleiden door de enorme hoeveelheid kennis die wij de afgelopen jaren hebben opgedaan. En dit werd gewaardeerd. Zo kan Foeth nu hun e-commerce platform prima onderhouden en hebben ze met eDifference als partner een goed vooruitzicht op de toekomst.

Bezoek de nieuwe website via deze link

Is jouw website ook toe aan een upgrade? Of het nu gaat om online marketing, design of ontwikkeling, onze Magento-specialisten denken graag met je mee. Neem contact op.