Loading...

Strategie en concept

Feit is dat de klantreis van je consument verandert

De vraag is echter of je als retailer mee verandert. Wel zo verstandig. En ook nog eens bijzonder belangrijk. Want zijn waar de klant is, dat vraagt om een ijzersterke online strategie. Een breinkraker, want een strategie bedenk je niet zomaar even. Die moet passen bij het nieuwe of huidige businessmodel. Ja, daar komen ook onderzoeken – on- en offline – aan te pas. Zoekwoordonderzoeken, concurrentieanalyses en sessies om je klant en doelgroep helder te krijgen bijvoorbeeld. Een prachtige opdracht, waar onze online marketing specialisten en strategen zich maar al te graag over buigen. Want als tenslotte de customer journey helder is, is de eerste stap gezet.

Van klantreis naar concept

De eerste stap, ja. Want de route mag helder zijn, maar voordat we overgaan tot online acties, is nog meer denkwerk vereist. In deze fase kijken we dan ook grondig naar je brand identity, de branding van je merk en de ontwikkelingen op het gebied van omnichannel strategie. Wel zo belangrijk namelijk om te weten wat het onderscheidende DNA van je bedrijf of merk is, hoe je dat online uit kunt bouwen en waar je je doelgroep (online) kunt vinden. Is dat alles helder, overdacht of bepaald? Dan is het tijd voor fase 2: concept en design. Kijk maar mee.

Brand identity

Het vergt veel nadenkwerk en we moeten het veel ‘op papier zetten’. Maar je merkidentiteit bepalen is niet moeilijk zolang we maar weten wie u eigenlijk bent! Wees jezelf, en wees er trots op, dan adement jouw brand identity authenticiteit!

Lees meer

Customer journey

Zoals we al zeiden. De customer journey die uw klant aflegt verandert enorm en ook de kanalen waarmee ze in aanraking komen met jouw merk. Om te bepalen welke online platformen het meest geschikt zijn, brengen we eerst de klantreis in kaart.

Lees meer

Omnichannel

Met één kanaal bent u tegenwoordig niet meer klaar. Omnichannel noemen we dat. De klant verwacht een naadloze integratie van de on- en offline merkbeleving van je merk of bedrijf. Is dat complex? Welnee. Uitdagend? Ja, dat wel.

Lees meer

Branding

Het DNA van je merk is helder, de klantreis is in kaart gebracht en de omnichannel strategie is uitgewerkt. Een goed begin maar dit is nog niet genoeg. Laat de volgende stap daarom maar aan ons over: de brand identity online uitbouwen. Op al uw online platforms!

Lees meer
eDifference digital agency Barneveld | Sjors

En nu jij?

Ik ben Sjors en samen met mijn collega’s ben ik nieuwsgierig naar jouw verhaal. Het zou zomaar eens ons volgende project kunnen zijn…

Neem contact op