Conversie optimalisatie: kleine aanpassingen, groots resultaat

Het gedrag van je websitebezoekers is tot in details na te zien. Waar ze op klikken, blijven hangen en uiteindelijk je website verlaten. Wat ons betreft essentieel om daarop in te spelen. Niet alleen om je website nog meer te verbeteren, maar ook omdat we zeker weten dat alle aanpassingen de verkoop stimuleren. Waar we achter de schermen onder andere naar kijken? Klik- en muisgedrag, heatmaps en statistieken. En dat gaat ver. Omdat de inzet, je verkoopcijfers, groot is.

Loading...

Google analytics, heatmaps en muisgedrag

Door de statistieken met Google analytics te monitoren en de uitkomsten te analyseren, zien we precies waar je bezoekers ‘binnenkomen’, blijven hangen en afhaken. Noodzakelijk dus om daarop in te spelen en de (structuur van de) website- of shop aan te passen. Dat is dan een continu proces, want dat laatste – afhaken – zien we liever niet (te snel). Verder houden we door middel van heatmaps inzicht op het klik- en muisgedrag van je bezoekers. Waar wordt vaak op geklikt en is dat beeld of die tekst ook echt klikbaar? Op welke knoppen en items wordt niet zo vaak geklikt en waarom? Onze marketeers verplaatsen zich in deze stap voor honderd procent in je klant. Door aanpassingen in beeld, plaats, tekst en techniek zorgen we ervoor dat je doel bereikt wordt. Daar ging het tenslotte om.

A/B testing

Met marktonderzoekmethode A/B testing zijn al talloze klanten geholpen. Het idee is eenvoudig uit te leggen, de uitwerking bijzonder effectief. Hoe het werkt? Door in dezelfde periode aan dezelfde doelgroep twee pagina’s te laten zien (A en B) wordt al snel duidelijk welke pagina het beoogde doel meer bevordert. Onze marketeers monitoren de uitkomst zorgvuldig en passen hier je website, zo nodig, op aan.

Neem contact op

cases

En nu jij?

Ik ben Jeroen en samen met mijn collega’s ben ik nieuwsgierig naar jouw verhaal. Het zou zomaar eens
ons volgende project kunnen zijn…

Neem contact op