Mobile marketing; marketingmiddel anno nu

Mobile marketing. De naam behoeft geen uitleg. De werking vaak wel. Want als marketingmiddel wordt het voor retailers een steeds belangrijker element in de online marketingmix. Wij van eDifference geloven er namelijk in dat mobile marketing het verschil maakt tussen extra leads of online omzet. Hoe dan? Door mobiele bezoekers aan te trekken op het juiste moment, met de juiste informatie. Wat we daarvoor gebruiken? Online marketing, afgestemde advertenties bijvoorbeeld, push-berichten, addaptive webdesign en talloze andere toepassingen om het je mobiele bezoeker zo gemakkelijk mogelijk te maken. Het voordeel voor jou buiten extra leads of omzet? Een onuitwisbare uitdruk op alle fronten. Absoluut.

Loading...

Zo werkt het; een voorbeeld

Dat het werkt, daar zijn we van overtuigd. Maar hoe het werkt? Dat laten we je graag zien. Een voorbeeld. Je bent ingeschreven voor de nieuwsbrief van een modeketen. Diverse keren heb je ook online een bestelling geplaatst en je modevoorkeur aangegeven. Naast de webshop heeft de keten ook fysieke winkels. Op een dag besluit je de stad in te gaan en ongeveer 400 meter voordat je bij de winkel bent, ontvang je een push-bericht of e-mail. De inhoud? Het soort kleding waarin jij geïnteresseerd bent, is vandaag in de aanbieding. Je besluit om even binnen te lopen. Je weet tenslotte nooit of er nog iets voor je tussen zit… Toekomstmuziek? Nee, dagelijkse realiteit. En wat ons betreft een aanpak die nog vaker en beter ingezet kan worden. Ons devies daarom? Speel er maar op in.

M-commerce; speel er maar op in

Toekomstmuziek is het dus niet meer, mobile marketing. Maar wel een marketingmiddel dat steeds groter en geavanceerder wordt. Het nog steeds groeiende aantal verkochte tablets en smartphones bewijst namelijk maar hoe steeds meer consumenten via deze media benaderd kunnen en willen worden. Er niet op inspelen is daarom een gemiste kans, eentje die verstrekkende gevolgen kan hebben. Weet je echter niet waar je moet beginnen, of het iets is voor jouw onderneming en wat het voor positief effect op jouw cijfers kan hebben? Praat eens door met onze mobile marketing specialisten. Zij kunnen je er alles over vertellen en je perfect ondersteunen in de inzet van mobile marketing!

Neem contact op

cases

En nu jij?

Ik ben Jeroen en samen met mijn collega’s ben ik nieuwsgierig naar jouw verhaal. Het zou zomaar eens
ons volgende project kunnen zijn…

Neem contact op